zaterdag 31 mei 2014

Gisteren in Cherbourg aangekomen.We hebben korte stukken kunnen zeilen maar het meeste was op motor. Een vlakke zee en te weinig wind. Hier liggen we in het zonnetje en genieten van 'la douce France', verse streekproducten op de markt kunnen ons altijd bekoren. Vandaag hebben we onze bijboot gedoopt. Omdat ze het kleintje is van onze Aeolus, noemen we haar 'Luske'.We hebben haar naam op de boeg gekleefd. Dan zijn we met ons Luske door de jachthaven gevaren. Op die manier is de bij-motor ook uitgetest. Met haar vaste kiel ligt ze stabiel in het water, heel wat anders dan onze vorige bij-boot.
Het was vandaag ook was-dag, 2 machientjes gedraaid (letterlijk) en alles ligt nu weer lekker droog in de kast.
Morgen vertrekken we naar St-Peters port (op Guernsey) en van daaraf begint voor ons onontgonnen gebied. Hoog tijd dus om de kaarten eens goed te bekijken en tochtplanning te doen.
Het weer is hier zeer goed, 's morgens en 's avonds wel nog koud, ook de volgende dagen ziet het er goed uit.

Marc Depaepe zei

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. We komen weer helemaal in de sfeer. Wat betreft het 'motoren':uiteindelijk hebben wij iets meer dan de helft van de tijd op motor gevaren. We waren er ons van bewust dat je als zeiler gunstige wind moet afwachten, maar ja als modern mens wil je ook vooruit, he. :-)